KORONA VIRUS i dezinfekcija automobila i kamiona

U ova neizvjesna vremena, potrebno je učiniti sve da bi spasili svoje bližnje ,sebe,ali i nastavili normalno (ako više nešto može biti normalno) poslovati.

U ponudi imamo uslugu DEZINFEKCIJE UNUTRAŠNJOSTI OZON GENERATOROM ! Generator je profesionalni ,tvrtke BERNER I POTPUNO JE AUTOMATSKI.
Generator proizvodi ozon i njime ubija u vozilu sve bakterije gljivice,nametnike ,pa i virus SARS-COV 2 !

Tretman traje oko 45 minuta,ali obavezno nakon toga potrebno je provjetriti vozilo bar 1 sat !

Kod nas je ta usluga 250 kuna, gdje je uključen potrošni materijal,mirisi i dezinfekcija klime .

Narudžbe na 091 340 1117 .

KEMIJSKO ČIŠĆENJE VOZILA

AUTO SERVIS “MIHELČIĆ” ,u poslovnom dogovoru sa obrtom na istoj adresi,nudi nešto novo i posebno – DETALJNO KEMIJSKO ČIŠĆENJE INTERIJERA !
Česti upiti i žaljenje na polovične usluge ,naveli su nas da se tome posvetimo 100 % ! Obiteljski,25 godina u radu sa automobilima samo je olakšalo odluku. Mnogi su shvatili da sve više vremena provode u automobilu i da više nije tako ugodno boraviti u istome.

Sama pomisao na desetak godina prašine i znoja koji se talože u sjedalima,promijenilo je poimanje riječi ČISTO !

Odlučili smo prvo investirati u vrhunske strojeve,ostalu opremu za DETALJNO čišćenje , sa naglaskom na eko proizvode-kemiju koja nije škodljiva za kožu (pogotovo dječju),a da pri tome i dobro čisti.

Otišli smo i na edukacije ,druženje sa kolegama diljem Hrvatske , što je također iziskivalo nove troškove,ali nakon toga,lakše je reći da je posao odrađen stvarno profesionalno i bez “možda”.

Na vozilu se obavezno odstranjuju sjedala,vadi sve iz prtljažnika,pa čak ,primjerice , peremo i rezervni kotač ! U vozilu jednostavno ne smije ostati prljavština.

Stranke su se počele vraćati,po “još malo magičnog mirisa”,ali i po nove usluge-poliranje farova,naplataka, satova na upravljačkoj ploči itd.

U planu su novi zahvati,sa grijanim prostorom za zimu,da i tada ispunimo Vaše zahtjeve (suh pod nakon snijega…)

Više o tome možete pročitati,ali i pogledati naše radove na facebook-u,na stranici ČIŠĆENJE ZA 5 !

https://www.facebook.com/CARCLEANER77/

Lijep pozdrav !

Kako riješiti problem sa DPF filterom?

Nakon nekoliko godina iskustva sa problemima naših korisnika, a uzrokovanih DPF-ovima, odlučili smo napisati jednu „uputu“ koja nikoga ne obvezuje i isključivo je naš stav temeljen na iskustvu.

Ima tri načina rješavanja DPF problema :

  1. ČIŠĆENJE PJENOM ILI NEKOM OD KEMIKALIJA
  2. FIZIČKO I SOFTVERSKO UKLANJANJE i
  3. KUPOVINA NOVOG DPF-a( original ili zamjenski umetak)

    1.  ČIŠĆENJE PJENOM nekada daje odlične rezultate,nekada polovične(ovisi o prijeđenim kilometrima i stanju DPF-a).

    Puno kvalitetnije čišćenje sa 99 % uspjeha daje dvokomponentna kemija,koja je namijenjena za tu svrhu, preporučuju je i proizvođači automobila , neškodljiva je po DPF. Problem je relativno visoka cijena i opasnost po zdravlje mehaničara.
    Takav tretman kod nas je oko 700,00 kn , ovisno o veličini DPF-a ,stupnju začepljenosti itd.

    2. FIZIČKO I SOFTVERSKO UKLANJANJE

-postoje 2 načina softverskog „skidanja“ DPF-a :

Prvi je da se to odradi sa određenim kalkulatorima. Nedostatak je što ti kalkulatori ponekad osim grešaka vezanih za DPF znaju pobrisati i druge greške, pa se može desiti da, kasnije, kad nastane neka greška, dijagnoza je ne isčita pa se tu komplicira stvar popravka.

Drugi nedostatak kalkulatora je da pobrišu greške a ponekad ne isključe regeneracije pa auto dalje dimi bijeli dim, u tom trenutku se povećava potrošnja goriva, dio goriva odlazi u motor i razrjeđuje ulje.

Postoji i kvalitetnija varijanta, gdje se sve to ručno odradi, pobrišu se kodovi grešaka vezani isključivo za DPF i ručno se isključuju regeneracije, te sa takvom varijantom nema nuspojava. Uzima puno više analiziranja,više vremena,više pojedinačnih zahvata, a takav zahvat je u prosjeku oko 300-500 eura.

Ovo Vam preporučujemo sa rezervom,jer sve strože kontrole i EURO norme diktiraju i provjere DPF-a, a pogotovo u zemljama EU,gdje se već vozila zasutavljaju a cesti i vrše se provjere DPF-a DIJAGNOSTIČKIM ALATOM ! Znači,ne gleda se “koliko dimi”,već neispravnost vozila.
Na snagu je i kod nas stupio zakon,no još se ne primjenjuje !

 3. KUPOVINA DPF-a je za one koji to žele. Mi imamo odlične cijene DPF-a jer ih nabavljamo direktno iz tvornice. Ako želite da Vaše vozilo bude istovjetno originalu-naručite DPF ! Rok isporuke je najčešće 48 sati,osim u iznimnim situacijama.

Vrlo je bitno napomenuti da nije  DPF nekakav dio koji sam funkcionira-najčešće uz DPF treba promijeniti senzor tlaka,ali i OBAVEZNO ULJE I ULJNI FILTER !

Prije svega treba napomenuti da se mora koristiti ulje prema specifikaciji motora.

Isto tako-treba UKLONITI SVE MOGUĆE UZROKE KOJI DOVODE DO ZAČEPLJENJA DPF-a, a oni mogu biti slijedeći :

  • mehaničko stanje motora,
  • mehaničko stanje turbine,
  • curenje antifriza iz EGR hladnjaka,
  • neispravan EGR ventil,
  • neispravan termostat,
  • neispravan MAF senzor,
  • neispravan ECT senzor,
  • neispravne dizne,
  • neispravani grijaci,
  • neispravan senzor diferencijalnog pritiska (u ovlaštenim se obicno obavezno poslije čišćenja DPF-a stavlja novi senzor diferencijalnog pritiska),
  • reduciran protok ispušnih plinova u sistemu iza DPF-a (začepljen ispuh-kat),
  • neispravna lambda sonda,
  • neispravan senzor temperature ispušnih plinova,
  • postojanje neke druge stalne greske u memoriji ECU zbog koje nece biti dozvoljeno pokretanje regeneracije iz sigurnosnih razloga,
  • motorno ulje koje ne ispunjava specifikacije, itd…

* čišćenje DPF-a je otklanjane posljedice a ne uzroka*

Postoji mogućnost,na nekim vozilima ugraditi samo unutarnji dio ili „saće“ dpf-a. Zahtjevan posao,traje nekoliko dana,ali je ponekad bolje i od originala. Za taj oblik popravka nazovite da dogovorimo detalje.

MORAMO NAPOMENUTI DA NE ODGOVARAMO ZA MOGUĆU ŠTETU NASTALU NA MOTORU KOD NEODRŽAVANIH VOZILA ! Imamo spoznaje, a i vidjeli smo takva vozila, gdje je repariran ili očišćen DPF (pa čak i stavljen novi,originalni), vozilo normalno otišlo iz servisa,počesto vlasnici malo jače pritisnuli gas, jer je do tada auto “vukao” slabo -a onda se dogodila havarija!

Poznati su nam slučajevi gdje je pri prisilnoj regeneraciji ili nestručnom zahvatu,  došlo do zapaljenja motora (peugeot,ford ), gdje je pri regeneraciji preskočio zupčasti remen, oštetila se turbina i slično. Ima slučajeva gdje je višak goriva otišao u motor, digao nivo ulja, a to je uzrokovalo izbijanje semeringa radilice, curenje ulja na zupčasti remen i opet – cijeli  motor bio uništen !

Zbog svega navedenog, preporučamo za sada, ČIŠĆENJE DPF-a,a nakon određenog vremena i zamjenu,kada se za to steknu uvjeti.

JAKO JE VAŽNO,automobil voziti na otvorenoj cesti bar jednom tjedno , da se nakupljena čađa odstrani iz “sakupljača čestica” i time produži vijek !

Isto tako preporučujemo kvalitetne aditive za čišćenje DPF-a,ali i sustava ubrizgavanja te čistače za gorivo. Sve to imamo u ponudi ,te nas slobodno nazovite,šaljite mail itd.

Zbog zatrpanosti poslom ,molimo za razumijevanje ,ako nismo odmah dostupni.

Hvala i lijep pozdrav !

 

Sve što ste ikada htjeli znati o servisu vozila, a niste se usudili pitati

Sve što ste ikada htjeli znati o servisu vozila

Iznenađujuće velik broj vozača  misli da je servis vozila obična izmjena ulja i uljnog pročistača. Neki čak ni pročistač ne bi mjenjali jer su čuli da se on mijenja „svaku drugu zamjenu ulja“. To je nekada davno tako i bilo kada su ulja bila lošija i „išla“ 5000 km.

Servis vozila se, ako mu se stručno pristupa, radi prema uputama proizvođača, a sve potrebne radne operacije navedene su u specijaliziranim softverima. Tamo je točno navedeno što se mora zamijeniti bez obzira na stanje. Ako se vozilo tako održava, onda se može bezbrižno voziti, a mogućnost da dođe do teškog oštećenja motora-minimalne.

Veliki servis. Neki da tako zovu, a pod tim misli se na zamjenu zupčastog remena. Novi automobili imaju znatno produžen vijek izmjene remena ili lanca (i do 300.000), pa ispada da se „veliki“ servis ne treba niti raditi.

Naš savjet je da vozilo prepustite stručnjaku od povjerenja koji ima odgovarajuću opremu i tvorničke podatke, a sve radove koji su tamo navedeni-obavezno izvrši. Najčešće su to sitni zahvati, ali treba poštivati upute proizvođača, pogotovo kada je u tijeku eksploatacije vozila došlo do nekih saznanja o manama vozila.

Izmjena ulja, svih pročistača, kanalnog remena, pregled vozila (*), uz servis klime, detaljno čišćenje, sigurno omogućuje bezbrižniju vožnju.

Ovdje ćemo navesti kojim redoslijedom i na koliko prijeđenih km treba pregledati vozilo:

300-500 km:
-nivo ulja i rashladne tekućine
-pritisak i stanje pneumatika
-tekućinu za brisače

5.000 km:
-stanje kočionih pločica
-stanje akumulatora (nivo elektrolita)
-provjeriti kvalitetu ulja i tekućina

10.000 km:
-kanalni ili klinasti remen
-pneumatike (balans, zamjena, oštećenja)
-ventile, svječice, pročistač zraka
-filter kabine i dezinfekciju (proljeće)
-općenito pregledati sve gumene cijevi i spojeve
-provjeriti ispušni sustav
-gume vrata, brisače, brave, svjetla itd.

20.000 do 30.000 km:
-provjeriti alternator, kompresor klime i druge uređaje (u slučaju neobičnih zvukova,propuštanja i slično,spriječiti veća oštećenja)
-provjeriti ulje u mjenjači
-obavezno zamijeniti kočionu tekućinu (svake 2 godine)!
-PROVJERITI ZAČEPLJENOST I ADITIV DPF ILI FAP FILTERA !

40.000 do 50.000 km:
-provjeriti zupčasti remen – po potrebi zamijeniti (ako je stariji od 5 godina obavezno)

Razvojem materijala i tehnologija došlo je do bitnih pomaka u autoindustriji pa nije neobično da sretnete automobil sa zupčastim remenom u ulju (!), lanac koji ima doživotno jamstvo itd.

Električna parkirna kočnica postaje uobičajena, ali nikako ju ne pokušavajte sami servisirati!

Pregledajte Vaše vozilo još danas, a kod nas to možete obaviti potpuno besplatno. U pregled je uključeno slijedeće :

-provjera ulja u motoru,
-provjera ulja u mjenjaču i diferencijalu,
-provjera i stanje akumulatora,
-provjera tekućine za hlađenje motora,
-kvačila, pogonskog remena,
-prednjih i zadnjih diskova i disk pločica
-provjera kočione tekućine i kočionih crijeva
-pregled amortizera,
-ovjes (kugle, krajnici, spone, nosači motora) i zadnjeg ovjesa,
-provjera ispušnog sistema,
-provjera rasvjete,
-provjera tlaka u gumama,stanja,mjerenje dubine profila,
-provjera ispravnosti letve volana,
-pregled vozila (korozija).

Preporučujemo napraviti dijagnostiku – mjerenje i analizu parametara po kojima se vrlo rano može otkriti mogući kvar, ali i uštedjeti na potrošnji goriva.

Recimo, samo mjerenjem parametara na lambda sondi možemo utvrditi potrošnju, mogućnost oštećenja katalizatora, trajnost ispuha i prolaznost na eko-testu! Višak ubrizganog goriva može se „cijediti“ niz stijenke cilindara, ispirati ulje potrebno za podmazivanje, razrijediti ulje i na kraju znatno smanjiti vijek motora.

Automobili su danas vrlo kompleksni, sa puno dijelova koji su „naslonjeni“ jedan na drugi, te nebriga i neredovito servisiranje znatno povećava cijenu popravka. Zbog toga, vozilo je važno servisirati redovno i stručno uz povremenu dijagnostiku iako „ne svijetli lampica“ .

Za svaki Vaš problem, slobodno nam se javite na mail autoispuh@gmail.com i odgovor dolazi u najkraćem mogućem roku.

Alen Mihelčić

VW POLO 1.0i – gasi se nakon 100km

Pitanje: Poštovanje. Imam VW Polo 1.0i 33kw. Već duži period tj. tri mjeseca mučim se s autom tako da mi se skoro svakih tjedan dana auto ugasi nakon nekih cca 100 km. To se nekada zna dogoditi u vožnji kada izgubim pritisak na gas i ugasi se auto ili na mjestu počinju varirati okretaji auto se opet ugasi. Promjenio sam filter goriva i sva crijeva po motoru, stavio dva nepovratna ventila, ali auto se i dalje gasi i nakon što se ugasi treba jako dugo da opet upali.

Odgovor: Može biti više uzroka takvom ponašanju, a da bi se točno utvrdilo trebalo bi osim kompjuterske dijagnostike izvršiti i druga ispitivanja na motoru kao što su-mjerenje kompresije, mjerenje pritiska goriva, provjeriti bobinu, senzore, ali i opće stanje motora. Može biti i neispravan recimo, čep rezervoara. Za točno utvrđivanje kvara treba više vremena i informacija. Hvala na upitu!

DPF – filter čestica čađe

DPF - filter čestica čađe

Zašto se ugrađuje i čemu služi DPF

Da bi se zadovoljili najnoviji europski propisi za ispušne plinove (EURO5 /EURO6) proizvođači su prisiljeni ugrađivati na dizel vozila sustav za redukciju čestica čađe u ispušnim plinovima kako bi se reducirale čestice koje izlaze u atmosferu. Čestice se talože u obliku čađe, koja nastaje izgaranjem u dizelskom motoru. Filtar čestica čađe zaustavlja većinu čađe koja bi inače putovala ispušnim sustavom i izašla u atmosferu. DPF može zadržati određenu količinu čađe, ali ne veliku, te zbog toga mora proći proces koji se naziva „regeneracija“ da bi se očistile naslage čađe unutar filtra. Kada čađa prođe proces „regeneracije“ pretvara se u višestruko manju količinu pepela.

Koje sve mogućnosti regeneracije filtra postoje

– Sustav regeneracije pomoću aditiva koji se dodaje u gorivo, a služi za smanjenje temperature
paljenja čestica čađe (cca. 400°C)
– Sustav regeneracije naknadnim ubrizgavanjem goriva (cca 35°C iza GMT) u motor čime se postiže
temperatura u ispušnim plinovima cca. 600°C
– Dodatnom brizgaljkom u ogranku ispušnih plinova gorivo se direkno ubrizgava u sustav ispuha kako bi
se spalile čestice čađe u DPF-u.

Jedan od prvih sustava je FAP – filtar za čestice čađe koji se ugrađuje u vozila Peugeut i Citroen. Radi se o sustavu s dodavanjem aditiva u gorivo kako bi se snizila temperatura paljenja čestica čađe.

Dvije vrste „regeneracije“ – pasivna i aktivna

Tijekom dužih putovanja otvorenom cestom, dolazi do pasivne regeneracije. Za taj postupak nije potrebna intervencija upravljačkog uređaja motora (ECU). Zbog povišene temperature ispušnih plinova na dužim putovanjima (temperature između 350 i 500 °C), proces se polako i kontinuirano odvija unutar DPF-a čija je jezgra presvučena katalitičkim slojem platine. Katalitički presvučen DPF smješten je blizu motora, te je temperatura ispušnih plinova dovoljno visoka (500 °C) da se čestice čađe zapale. Zbog toga se čađa spali i pretvara u manju količinu pepela.
Aktivna „regeneracija“ je intervencija računala, kada izračunato taloženje čađe unutar DPF-a dosegne 45%. Procedura traje 5 – 10 minuta. Računalo motora poduzima mjere da bi se temperatura ispušnih plinova podigla iznad 600°C, a to su isključivanje recirkulacije ispušnih plinova i povećanje vremena ubrizgavanja koje uključuje i kratko ubrizgavanje nakon glavnog ubrizgavanja. Čestice čađe oksidiraju na ovoj temperaturi.
Računalo motora aktivira proces regeneracije, no ako se ovo iz nekog razloga prekine, npr. ako vozač uspori, zaustavi se, ugasi motor…itd. Proces će se nastaviti kada se ponovno postignu uvjeti za regeneraciju; motor na radnoj temperaturi, brzina veća od 60km/h bez naglih dodavanja gasa ili kočenja. Kompletni proces traje oko 15 minuta.
Ako nakon dva 15-minutna pokušaja, uspješna regeneracija nije moguća, taloženje čađe će se povećati. Na 50% napunjenosti čađom, računalo motora će nastaviti održavati maksimalne temperature ispušnih plinova na 600°C do 650°C da bi se potaknuo proces regeneracije. Sustav će pokušati pokrenuti proces regeneracije na 15 minuta. Ako proces ne završi uspješno, sustav će ponoviti proces još 15 minuta. Ako je i nakon toga proces neuspješan, upalit će se signalna lampica za DPF na ploči s instrumentima.
U uputama za korištenje vozila navedeno je da se signalna lampica DPF-a pali, kao indikacija da je filtar čestica čađe napunjen čađom zbog čestih vožnji na kratkim relacijama. Kada se signalna lampica upali, vozač bi trebao voziti konstantnom brzinom od najmanje 60km/h, barem 10 minuta. Kao rezultat povećanja temperature, čađa u filtru će se spaliti. Ako se lampica DPF-a nakon toga ne ugasi, vozač bi trebao kontaktirati servis vozila da bi se greška otklonila.

Na 55% napunjenosti pali se signalna lampica DPF-a na ploči s instrumentima. Tada bi stranka trebala slijediti protokol u uputama za korištenje vozila. Ako se ova informacija ignorira i vozilo nastavi koristiti do 75% napunjenosti filtra bez uspješne regeneracije, upalit će se dodatne signalne lampice. U tom trenutku stranka će primijetiti gubitak snage vozila i pali se i kontrolna lampica motora.

Na 75% napunjenosti, regeneracija je još uvijek moguća uz korištenje dijagnostičkog uređaja. Samo kada napunjenost prijeđe 95%, potrebno je zamijeniti jedinicu DPF-a.

Programirana mapa sustava DPF-a u računalu motora:
45% količina napunjenosti DPF-a
– Normalna regeneracija
50% količina napunjenosti DPF-a 2
– Regeneracija na maksimalnim temperaturama ispušnih plinova
55% količina napunjenosti DPF-a
– Kontrolna lampica DPF-a treperi
– Regeneracija pri brzini 60km/h i više
75% količina napunjenosti DPF-a
– Pali se kontrolna lampica DPF-a, MIL i lampica kontrole motora
– Limitiranje snage. deaktivacija recirkulacije ispušnih plinova
– Regeneracija moguća samo uz pomoć dijagnostičkog uređaja
95% količina napunjenosti DPF-a zahtjeva zamjenu DPF-a

Najčešći uzroci začepljenja DPF-a

  • Česte kratke relacije – uvjeti za regeneraciju nisu dostignuti
    Nije preporučeno opremati vozila s DPF-om koja se koriste za gradske relacije.
    • Stranke koje nastave koristiti vozilo sa upaljenom DPF signalnom lampicom
    Kontinuirana vožnja u ovom stanju i bez uspješne regeneracije rezultira prekomjernim taloženjem čađe u DPF-u, do 95% napunjenosti. Tada regeneracija više nije moguća i potrebna je zamjena DPF-a.
    • Često se greška ne odnosi samo na DPF, nego na cijelokupni ispušni sustav. Može biti uzrokovana neispravnim osjetnicima temperature, osjetnicima tlaka, dodatnim komponentama sustava (ako su primjenjive), lošim spojevima, problemima s instalacijama, itd.
    Zbog svega toga stranka odnosno korisnik vozila mora se uputiti u problematiku (obrazovati). Mora razumjeti zašto su se upalile signalne lampice na ploči s instrumentima. Njegova pažnja treba se usmjeriti na korištenje uputa vozila, da bude svjestan što znači paljenje signalne lampice DPF-a. Ovo bi trebalo spriječiti nepotrebno ponavljanje izvanredne regeneracije (ako je moguća) u servisu.
    UVIJEK JE POTREBNO provjeriti nivo ulja prije dužeg putovanja, jer regeneracija DPF-a može potrošiti zamjetnu količinu ulja.

Neka pitanja i odgovori koji bi mogli pomoći vozačima

Pitanje: Kontrolna lampica treperi. Zašto? Što treba napraviti?
Odgovor: Regeneracija DPF-a nije završena tijekom normalne vožnje i DPF je dosegnuo maksimalno zasićenje, koje se još može regenerirati. Granična vrijednost ovisi o modelu i godini proizvodnje.
Mogući uzroci ovoga su:
a.) Česte kratke relacije, npr. veliko taloženje čađe, a regeneracija DPF-a se ne odvija jer potrebni uvjeti nisu ispunjeni.
b.) Česte prekinute regeneracije, npr. kada se motor ugasi tijekom regeneracije. Vrijedi za vozače kratkih relacija, koji su ispunili uvjete potrebene za aktiviranje regeneracije a nije sprovedena do kraja.

Ako signalna lampica grijača treperi:
a.) Motor nakon paljenja mora raditi duže od 2 minute
b.) Izračunato zasićenje je veće od 80%
c.) Temperatura rashladne tekućine mora biti preko 70°C bar 2 minute
d.) U memoriji grešaka ne smije biti bitnih grešaka vezanih za DPF
e.) Definirana brzina mora biti prekoračena (npr. za zasićenje >80%, 100km/h)

Pitanje: Pod kojim uvjetima se regeneracija prekida/završava jednom kada je započela?
Odgovor: Normalno, kada regeneracija uspješno završi, ili:
a.) Nakon maksimalnog vremena regeneracije (20-25 min)
b.) Ako se motor ugasi ili vozi manjom brzinom
c.) Ako motor radi na praznom hodu duže vrijeme (5-10 min)
d.) Ako osjetnik temperature ispušnih plinova detektira 1000°C
e.) Ako se tijekom regeneracije pojavi greška vezana na neku od komponenata relevantnih za izgaranje (sustav usisa/ubrizgavanja)
Ako se regeneracija prekine nakon što je počela, ali prije nego dosegne 50%, signalna lampica grijača treperi kod idućeg paljenja motora (hladnog i toplog) i regeneracija se nastavlja nakon što se ispune uvjeti.

Pitanje: Koliko dugo traje potpuna regeneracija?
a.) u najboljem slučaju
b.) u najgorem slučaju
Odgovor:
a.) Tijekom konstantnih uvjeta, npr. temperatura ispušnih plinova potrebnih za regeneraciju je uvijek iznad potrebne vrijednosti, npr. tijekom vožnji autocestom/otvorenom cestom, prosječno vrijeme regeneracije je 10 minuta.
b.) Vožnja nizbrdo, česta vožnja s malim opterećenjem (vožnja gradom, prazan hod), omogućuju pad temperature ispušnih plinova. Ako se ispune uvjeti za aktiviranje regeneracije, aktivna regeneracija može trajati i do 25 minuta (ovisno o tipu motora). Ako potpuna regeneracija nije moguća tijekom ovog perioda, biti će prekinuta.

Pitanje: Kako regeneracija utječe na vijek ulja?
Odgovor: Tijekom svake regeneracije ili pokušaja regeneracije, određena količina goriva ubrizgava se u motor, što skraćuje vijek ulja. Ako se „INSP“ natpis pojavi na ploči s instrumentima, ulje u motoru je istrošeno i mora biti zamijenjeno. Ako se ovo ne napravi, moguća su oštećenja motora. OBAVEZNO koristiti ulja specificirana za motore s ugrađenim DPF-om kao bi filtar čestica čađe imao duži vijek trajanja.

Pitanje: Kod kojeg začepljenja se pali lampica DPF-a i kada računalo prelazi u prinudni režim rada?
Odgovor: Kada količina zapunjenosti DPF-a bude veća od 55% – 75% pali se lampica DPF-a na instrumentnoj ploči.
Ukoliko stranka i dalje vozi a količina zapunjenosti DPF-a bude veća od 75% -95% računalo motora uvodi mjere zaštite motora limitiranjem snage motora, isključenjem EGR.a (funkcije povrata ispušnih plinova) i paljenjem kontrolne lampice motora i MIL lampice.Ukoliko je došlo do začepljenja DPF-a više od 95% ne može se pokrenuti prisilna regeneracija pomoću dijagnostike i u ovlaštenim servisima preporučuju zamjenu DPF-a.

-Mi preporučujemo čišćenje filtra čestica čađe sa specijalnim tekućinama, te pokretanjem prisilne regeneracije i vraćanje filtra u normalno stanje.
Radimo to uspješno,sa profesionalnom opremom i kemijom.

Takav zahvat u prosjeku košta oko 700,00 kn ,ovisno o veličini i zaprljanosti DPF-a,što je puno manje od cijene novoga.

Nakon takvog zahvata ,mora se vozilo odvesti na “otvorenu cestu” , voziti većim okretajima,da bi se odradila i “prirodna” regeneracija,te provjerio cijeli sustav (funkcija senzora,začepljenost katalizatora,ispuha,cijevčica za dovod tlaka itd.

Nakon ovakvog tretmana,preporučujemo zamjenu ulja i uljnog pročistača,ali svakako ulijevanje ODGOVARAJUĆEG ULJA , PO PREPORUCI PROIZVOĐAČA , koje ima funkciju smanjenja nakupljanja pepela (LOW SAPS) !

Hvala na čitanju i obratite se sa povjerenjem !

autoispuh@gmail.com

091 500 4224

 

 

Eko test i katalizatori

Često imam upite vezane za eko test i katalizatore,pa iako su već dugo u primjeni,ljudi ne znaju o čemu se radi,a pogotovo ne koje vrijednosti što pokazuju. Iz eko testa se često može razaznati i općenito stanje motora,eko test nije samo nešto što moramo proći na tehničkom pregledu.

Evo nekoliko općenitih činjenica i savjeta

  1. Očitavanja visokog ugljikovog monoksida (CO) obično ukazuju na mješavinu goriva bogatiju od idealne (bogata smjesa – zračni omjer goriva ispod 14,7). Općenito CO je pokazatelj učinkovitosti izgaranja. Količina CO u ispušnim plinovima je izravno vezana za omjer goriva i zraka. Visoka razina CO je posljedica neadekvatne opskrbe kisikom koji je potreban za potpunije izgaranje. To je uzrokovano prebogatom smjesom – previše goriva ili nedovoljno zraka (ALF vrijednost ispod optimalne 14.7, lambda ispod 1,0). Okolnosti koje mogu dovesti do visoke razine CO:
    • Niski okretaji praznog hoda
    • Nepravilno postavljen plovak u karburatoru vozila
    • Prljav ili začepljen filter zraka
    • Previše prljavo ili kontaminirano ulje
    • Kvar sustava ventila
    • Nepravilno funkcioniranje sustava dovoda goriva

NAPOMENA 1. Rad katalizatora i koncentracija CO
Visoka razina CO u ispušnim cijevima je jasan pokazatelj da postoji problem u najmanje jednom dijelu sustava, ali ukoliko se očita normalna ili blago povišena razina CO to ne mora nužno značiti kako sustav ispravno funkcionira. Kod neispravnog motora s pravilno funkcionirajućim katalizatorom moguće je da se pokaže niska razina CO. U tom slučaju je potrebna daljna procjena kroz očitavanja primjerice nenormalne koncentracije plina te AFR/Lambda očitavanja.

NAPOMENA 2. : Treba biti od velikog opreza pri suočavanju s razinom CO manjom od 1% jer može biti smrtonosna. Trebalo bi uvijek testirati u prozračenom prostoru.

  1. Normalna CO očitavanja. Ako je proces izgaranja na ili je blizu stehiometrijske točke (ALF iznosi 14.7, lambda iznosi 1.0), razina CO u praznom hodu najčešće će biti manja od 2%
  2. Niska CO očitavanja . Ako je razina CO preniska ili ispodprosječna neće se moći očitati. Koncentracija CO će biti “normalna”, čak i pri izgaranju siromašne smjese, gdje je ALF iznad 14.7 (Lambda je iznad 1.0).
  3. Visoka (HC) očitavanja ugljikovodika obično ukazuju na prekomjernu količinu neizgorenog goriva. Uobičajeni uzroci uključuju neispravan sustav paljenja, podtlak i problemi sa smjesom goriva. Okolnosti koje mogu dovesti do visoke emisije HC su:
    • Nepotpuno sagorijevanje zbog neispravnih svjećica
    • Nepravilno namještena faza
    • Oštećeni električni kabeli
    • Loša kompresija
    • Podtlak
    • Neučinkovit ili neispravan sustav za upravljanje zrakom (ECM kontrola omjera zraka i goriva)

NAPOMENA. Rad katalizatora i HC koncentracije
Visoka vrijednost HC na ispušnim cijevima jasan su pokazatelj da postoji problem u barem jednom dijelu sustava. HC vrijednosti koji se pojavljuju kao normalne ili samo malo variraju nisu pouzdan pokazatelj kako sve unutar sustava ispravno funkcionira. HC vrijednosti u granicama normale su moguća i nisu neuobičajena kod neispravanog motora opremljeng pravilno funkcionirajućim katalizatorom. U tom slučaju je potrebna daljnja procjena kroz čitanja drugih parametara kao što su koncentracija plinova i AFL/Lambda čitanja.

  1. Normalna vrijednost (O 2 ) kisika . Kisik, mjeren kao postotak ispušnog volumena, odražava količinu plina koja je ostala u ispušnom uzorku nakon što se odvio proces izgaranja. O 2 očitavanja bi trebala biti oko 20%, što odražava prirodni iznos kisika pronađenog u zraku. Idealan raspon za vozila bez sekundarnog sustava ubrizgavanja zraka je manji od 1,5%. Ako postoji sustav ubrizgavanja zraka, uobičajno je da razina O 2 padne u rasponu od 3%do 4%. Vozila opremljena klimom trebala bi proizvesti sličnu razinu kisika kao i vozila koja nisu opremljena klimom.
  2. Visoka očitavanja kisika (O 2 ) pokazuju presiromašan omjer zraka i goriva (ALF veći od 14.7, lambda veća od 1.0). Okolnosti koje mogu dovesti do visoke emisije O 2 su:
    • Siromašna smjesa goriva (ALF iznad 14.7)
    • Podtlak
    • Problemi vezani s paljenjem
  3. Niska očitavanja O 2 pokazuje bogatu smjesu goriva (ALF ispod 14.7, lambda ispod 1.0).
  4. Visoka očitavanja ugljičnog dioksida (CO 2 ) pokazuju gotovo idealan omjer zraka i goriva i učinkovito izgaranje
  5. Niska očitavanja ugljičnog dioksida (CO 2 ) ukazuju da je smjesa goriva ili prebogata ili presiromašna te da ispušni sustav propušta ili da se uzorak razrijedio.
  6. Oksidi dušika. Oksidi dušika (NOx), uključujući dušikov (II) oksid (NO) i dušikov (IV) oksid (NO 2 ), nastaju ako temperatura u komori izgaranja prelazi 1.370 stupnjeva C. To se može dogoditi kada je motor pod opterećenjem. U situacijama previsoke temperature, najveća količina NOx je obično proizvedena u stehiometrijskoj točci (ALF 14.7 ili lambda od 1.0), s obzirom da je motor pod opterećenjem. Ako u procesu izgaranja unutar motora gorivo izgara u ili blizu stehiometrijske točke, razina NOx pri povišenim okretajima biti će znatno viša od one mjerene tijekom srednjih ili nižih okretaja. Tipično, NOx očitavanja u praznom hodu će biti 0 ppm.
  7. Visoka očitavanja NOx. Okolnosti koje mogu dovesti do abnormalno visoke emisije NOx su:
    • Neispravan EGR ventil
    • Slaba smjesa goriva (ALF iznad 14.7, lambda iznad 1,0)
    • Nepravilan rad svjećica
    • Termostatski grijač zaglavljen u polužaju zagrijanog zraka
    • Nedostatak ili oštečenje kanala hladnog zraka
    • Neispravan katalizator

NAPOMENA. Rad katalizatora i NOx koncentracija

Visoka očitavanja NOx u ispušnim cijevima su jasan pokazatelj da postoji problem u barem jednom dijelu sustava. NOx očitavanja koja se pojavljuju kao normalna ili su samo umjereno povišena nisu nužno pouzdan pokazatelj da sustav ispravno funkcionira. Vrijednosti NOx na ili blizu “normalne”su moguća i nisu neuobičajna kod neispravanog motora opremljenog ispravnim katalizatorom.

  1. Niska očitavanja NOx . Nema vrijednosti za NOx koja se mogu okarakterizirati kao preniska ili ispod optimalne. NOx je, naravno, 0 ppm u praznom hodu. NOx koncentracija može se pojaviti čak i kao normalna pri igaranju bogate smjese gdje je ALF daleko ispod 14.7 (lambda ispod 1,0).

Činjenice koje treba zapamtiti

Nusprodukti izgaranja ovise o omjeru goriva i zraka.

  1. O 2 spojen HC- u kao CO 2 i H 2 O .
  2. O 2 spojen s CO u obliku CO 2 .
  3. CO je pokazatelj kako je mješavina zraka i goriva bogata.
  4. HC je pokazatelj bogate (mršave) smjese goriva te zatajivanja.
  5. CO i O 2 su jednaki kod stehiometrijskog omjera goriva i zraka.
  6. O 2 i CO 2 su pokazatelji integriteta ispušnog sustava, integriteta uzorka crijeva i sonde, ili oboje.
  7. CO 2 je pokazatelj učinkovitosti sagorijevanja koja će biti najviša na ili blizu stehiometrijskog omjera goriva i zraka, te se smanjuje slabim ili bogatim omjerom zraka i goriva.
  8. Sustav doziranja zraka razrijeđuje ispušni uzorak s O 2 .
  9. O 2 je bitan za pravilan rad katalizatora. Njegova koncentracija je u suštini nepromijenjena od strane katalitičkog pretvarača, ako postoji “prozor” na pretvaraču motora. Razina O 2 je viša kod vozila s pravilnim operacijskim sustavimadoziranja zraka.
  10. Ako razina CO ide gore, razina O 2 ide dolje (obrnuto proporcionalno)
  11. Ako razina O 2 ide gore, CO ide dolje (obrnuto proporcionalno)
  12. Ako sustav ubrizgavanja zraka nije ispravan i ako je CO iznad 1%, katalizator je “gladan” kisika. Bez O 2 , on ne izgara, te time ispušna koncentracija bude sličnija onoj uzetoj prije pretvarača.

Ako su očitanjavanja unutar granica dopuštenih od strane proizvođača te ako su unutar lokalnih / državnih / saveznih zakona, može se općenito pretpostaviti da sustavi goriva, paljenja i kontrole emisije ispravno rade. Ako prelaze granice, popravci i prilagodbe su vrerojatno potrebni.