Sve što ste ikada htjeli znati o servisu vozila, a niste se usudili pitati

Sve što ste ikada htjeli znati o servisu vozila

Iznenađujuće velik broj vozača  misli da je servis vozila obična izmjena ulja i uljnog pročistača. Neki čak ni pročistač ne bi mjenjali jer su čuli da se on mijenja „svaku drugu zamjenu ulja“. To je nekada davno tako i bilo kada su ulja bila lošija i „išla“ 5000 km.

Servis vozila se, ako mu se stručno pristupa, radi prema uputama proizvođača, a sve potrebne radne operacije navedene su u specijaliziranim softverima. Tamo je točno navedeno što se mora zamijeniti bez obzira na stanje. Ako se vozilo tako održava, onda se može bezbrižno voziti, a mogućnost da dođe do teškog oštećenja motora-minimalne.

Veliki servis. Neki da tako zovu, a pod tim misli se na zamjenu zupčastog remena. Novi automobili imaju znatno produžen vijek izmjene remena ili lanca (i do 300.000), pa ispada da se „veliki“ servis ne treba niti raditi.

Naš savjet je da vozilo prepustite stručnjaku od povjerenja koji ima odgovarajuću opremu i tvorničke podatke, a sve radove koji su tamo navedeni-obavezno izvrši. Najčešće su to sitni zahvati, ali treba poštivati upute proizvođača, pogotovo kada je u tijeku eksploatacije vozila došlo do nekih saznanja o manama vozila.

Izmjena ulja, svih pročistača, kanalnog remena, pregled vozila (*), uz servis klime, detaljno čišćenje, sigurno omogućuje bezbrižniju vožnju.

Ovdje ćemo navesti kojim redoslijedom i na koliko prijeđenih km treba pregledati vozilo:

300-500 km:
-nivo ulja i rashladne tekućine
-pritisak i stanje pneumatika
-tekućinu za brisače

5.000 km:
-stanje kočionih pločica
-stanje akumulatora (nivo elektrolita)
-provjeriti kvalitetu ulja i tekućina

10.000 km:
-kanalni ili klinasti remen
-pneumatike (balans, zamjena, oštećenja)
-ventile, svječice, pročistač zraka
-filter kabine i dezinfekciju (proljeće)
-općenito pregledati sve gumene cijevi i spojeve
-provjeriti ispušni sustav
-gume vrata, brisače, brave, svjetla itd.

20.000 do 30.000 km:
-provjeriti alternator, kompresor klime i druge uređaje (u slučaju neobičnih zvukova,propuštanja i slično,spriječiti veća oštećenja)
-provjeriti ulje u mjenjači
-obavezno zamijeniti kočionu tekućinu (svake 2 godine)!
-PROVJERITI ZAČEPLJENOST I ADITIV DPF ILI FAP FILTERA !

40.000 do 50.000 km:
-provjeriti zupčasti remen – po potrebi zamijeniti (ako je stariji od 5 godina obavezno)

Razvojem materijala i tehnologija došlo je do bitnih pomaka u autoindustriji pa nije neobično da sretnete automobil sa zupčastim remenom u ulju (!), lanac koji ima doživotno jamstvo itd.

Električna parkirna kočnica postaje uobičajena, ali nikako ju ne pokušavajte sami servisirati!

Pregledajte Vaše vozilo još danas, a kod nas to možete obaviti potpuno besplatno. U pregled je uključeno slijedeće :

-provjera ulja u motoru,
-provjera ulja u mjenjaču i diferencijalu,
-provjera i stanje akumulatora,
-provjera tekućine za hlađenje motora,
-kvačila, pogonskog remena,
-prednjih i zadnjih diskova i disk pločica
-provjera kočione tekućine i kočionih crijeva
-pregled amortizera,
-ovjes (kugle, krajnici, spone, nosači motora) i zadnjeg ovjesa,
-provjera ispušnog sistema,
-provjera rasvjete,
-provjera tlaka u gumama,stanja,mjerenje dubine profila,
-provjera ispravnosti letve volana,
-pregled vozila (korozija).

Preporučujemo napraviti dijagnostiku – mjerenje i analizu parametara po kojima se vrlo rano može otkriti mogući kvar, ali i uštedjeti na potrošnji goriva.

Recimo, samo mjerenjem parametara na lambda sondi možemo utvrditi potrošnju, mogućnost oštećenja katalizatora, trajnost ispuha i prolaznost na eko-testu! Višak ubrizganog goriva može se „cijediti“ niz stijenke cilindara, ispirati ulje potrebno za podmazivanje, razrijediti ulje i na kraju znatno smanjiti vijek motora.

Automobili su danas vrlo kompleksni, sa puno dijelova koji su „naslonjeni“ jedan na drugi, te nebriga i neredovito servisiranje znatno povećava cijenu popravka. Zbog toga, vozilo je važno servisirati redovno i stručno uz povremenu dijagnostiku iako „ne svijetli lampica“ .

Za svaki Vaš problem, slobodno nam se javite na mail autoispuh@gmail.com i odgovor dolazi u najkraćem mogućem roku.

Alen Mihelčić

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *